11 Haziran 2010 Cuma

Mastering The Art Of French Cooking / Fransız Yemekleri Pişirmede Ustalaşma Sanatı


Julie & Julia filmini Onur'la izlediğim ve film hakkındaki düşüncelerimi yazdığım yazımı hatırlarsınız. İşte o zamandan beri her yerde aradığım, filmde Julie Powell'ın 524 tarifi baka baka pişirdiği Julia Child'ın Simone Beck ve Louisette Bertholle ile yazdığı "Mastering The Art Of French Cooking" kitabının Volume 1&2 sini buldum bugün!
Filmde gördüğümüz kitap, bu volume lerin 1. siydi, ve ben "Keşke bende bu kitabı bulsam ve sana bu güzel yemeklerden yapsam" dediğimden beri, Onur her kitapçıya gittiğimizde bu kitabı bana bulup almak için çok uğraştı, ancak ne yazık ki bugüne kadar bulamamıştık ve bende ümidimi kesip çoktan unutmuştum. Bugün geç kalınmış bir brunch için Suadiye'ye gittiğimizde, "Remzi Kitabevi'ne bir uğrayalım belki orada buluruz bu yemek kitabını, varsa orada vardır." dedi. Bende ona katıldım ve birlikte Remzi'ye kadar yürüdük.
Bir sürü rafa baktım, yüzlerce kitap vardı, ancak bir türlü İngilizce yemek kitaplarının olduğu rafı bulamadım. Zaten kitabı bulabileceğimize hiç ihtimal vermeden öylesine bakınıyordum, derken İngilizce yemek kitaplarının olduğu rafı büyük bir coşkuyla bulduğumu söyledim. İkimizinde gözleri rafı tararken birden bağırmaya başladım: "Buldum, buldum Onur, buldum, vallahi buldum, inanmıyorum iki volume hemde!" Onur yine her zamanki gibi bana sakin olmamı söyledi ve iki kitapla birlikte, yakındaki bir masa ve sandalyelere oturup kitapları karıştırdık. 700'e yakın sayfalı,iki kitap. İçinde yemek tariflerinden tutun da, soğan vb. gibi şeyleri nasıl tutup doğramanız gerektiğini anlatan çizimler, yemeklerin yanında önerilen şarap ve tatlı çeşitleri, şarapla pişirilen yemeklere ayrılmış bir bölüm-ki en çok yapmak istediğim şey şaraplı bir yemek pişirmek-, bir tavuğun içini doldurduktan sonra pişirirken dışarı taşmasın diye iğne iplikle nasıl dikeceğinizi gösteren çizimler falan var. İkinci kitapta bir ara tatlı-ekşi soslu öküz dili yemeğini nasıl pişireceğime dair ve bütün bir domuzu bir tepsiye yatırıp ağzına elma koyup çizgi filmlerdeki gibi nasıl kızartacağıma dair tariflere rastladım; bunlar aşırı olmakla beraber, nasıl hamur açarak kruvasan ve başka tatlılar yapacağıma dair bir bölüm daha buldum ki, bu bölüm Onur'un kitapları alma konusunda aceleci davranmaya başlamasına neden oldu.
"İngilizce yemek kitabı hemde 700 sayfa, sanki içinden seçip bir şeyler pişireceksin, neden aldın ki?" diye düşünenlere şunu söylemek istiyorum: Evet, pişireceğim! Yapacağım! Her ne kadar rafımda çok şeker görünseler de, işlevleri sadece rafımda şeker görünmek olmayacak! Kafama taktım, ilk Julia Child'ın tarifiyle Beef Bourguinion yaptığımda buraya yazacağım, resmini de çekip koyacağım. Sonuçta 2009'a girdiğimiz yeni yıl günü, hayatımda ilk defa acıbadem kurabiyeli tavuk rosto yapmış (tabii ki Melis'in ve Onur'un yardımıyla) bir insanım ben! Bu tariflerin de uygulanabilir olanlarını (domuz ve öküz dilini hayatta yapmam tabii, hatta 2. kitaptaki "Diller" başlığı altındaki hiçbir şeyi yapmayı düşünmüyorum) hayatım boyunca pişirmeye çalışacağım.
Uzun zamandır kruvasan pişirmek istiyordum, It's Complicated filminde Meryl Streep yapıyordu, çok hoşuma gitmişti yapılışı. En iyisi gidip kruvasan yapılan bölümü biraz daha okuyayım.

27 yorum:

  1. merhaba ecem
    bu kitabları nereden bulabilirim diye araştıtırken senin bloguna rastladım...
    iyi ki de rastlamışım...yazıların çok içten ve samimi geldi bana...
    bu içtenliğe dayanarak sana bisey sormak istiyorum iznin olursa...bende bu kitablardan edinmek istiyorum;fakat nerede ve kaç paraya bulabilirim bilmiyorum...bana email yoluyla ulaşıp cevaplarsan sevinirim...mailim hobiodasi@gmail.com çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Blogumu okuduğun için ben teşekkür ederim sana:) Maili attım, umarım en kısa zamanda görürsün:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ecem

    Daha dün Julia&Julia yı izledikten sonra kesin bu kitabı almalıyım derken senin bloguna rastlayıp kitap hakkında bilgi bulmak inanılmaz şaşırtıcı. Kitabı bulmak için çok uğraşmam gerektiğini tahmin ediyodum -ki kesinlikl öyleymiş-senin sayende bu kadar çabuk bilgi edindiğime inanmıyorum :)) iznin olursa mailini eklemek ve senden bilgi almak istiyorum. bu arada benim mailimde kezban.gundogdu@hotmail.com şimdiden çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Kezban'cım,
    Sana mail attım,umarım yardımcı olabilmişimdir:) Blogumu okuduğun için çok teşekkür ederim,ayrıca eğer İstanbul'da yaşıyorsan,Suadiye'deki Remzi Kitabevi'nden kitapları bulabilirsin,ben benimkileri oradan aldım ve yerine yenisini getirdiklerini gördüm geçen gün:D

    YanıtlaSil
  5. Ecem'cim
    Mailini okudum önncelikle çokk teşekkürederim :)) Evet istanbulda yaşıyorum ve en kısa zamanda gidip kitapları alıp pişirmeye başlıcam :)) Bu arada sen pişirmeye başladın mı :)

    YanıtlaSil
  6. Valla ne yalan söyleyeyim,henüz kitaptan bir şeyler pişirmedim,kendi spesiyallerimi pişiriyorum bu aralar fırsat buldukça.Aslında çok istiyorum ama bir türlü uygun ortam,malzemeler için gerekli para vs. bulamadım, ama pes etmedim:D Eğer daha önce fırsat bulamazsam bu yılbaşında Julia Child şöleni vereyim istiyorum:D Beef Bourguignon pişireceğim kesinlikle ona takmış durumdayım:D iki sene önceki yılbaşında, La Cucina Italiana dergisinden aldığım tariflerle bir sofra donatmıştım,ama Julia Child tariflerini pişirebilirsem kendimi aşmış olacağım:D belki onun yazısını da yazarım bloga, "Julia Child yemekleri pişirme süreci" gibisinden:D

    YanıtlaSil
  7. Bak bu kesinlikle süper olur yani "Julia Child yemekleri pişirme süreci"ni yazmak harika olur :)) ben o filimden sonra hepsini pişirmek istiyorum. açıkçası yakın zamqanda et yemeye başladım vejeteryandım bu filimden sonra et gözüme daha bi farklı gözüktü :)) o yahni hala gözümün önünde nasıl lezzetli görünüyodu bide tavuk :)) dikmesi harikaydı özellikle ilk deneyimi :)))

    YanıtlaSil
  8. bende aksi gibi birkaç aydır hiç kırmızı et yiyemiyorum,ama Julia'nın beef bourguignon'unu pişirmeyi becereceğimde et yemeyeceğim-mümkün değil:D aslında hepsini pişireceksen sanada bir "project" ayarlayalım derim ben:D
    Filmi izleyeli aylar oldu,yine de benim de gözümün önünde o leziz yemekler,off şimdi canım çekti gece gece,birazcık karıştırsam mı kitapları ne yapsam?:D Almaya fırsatın oldu mu kitapları bu arada??
    Bence Meryl Streep'in Julia Child performansı harikaydı ayrıca onu da belirtmek gerek,bir yığın soğanı evinde pratik olsun diye doğrayışını hatırlıyor musun?:D

    YanıtlaSil
  9. Hatırmalazmıyım inanılmazdı :)) filmi arkadaşlarıma anlatırken en çok o sahneyi anlatırken kahkahalara boğuldum inanılmazdı işte ben dedim inadı ta kendisi :)) kesinlikle o işlemi yapıcam ama bi kaç gün gözlerimi dinlerdirsem iyi olur ne dersin :)) kitabı kısmetse bu hafta sonu alıcam ve hemen başlıcam :) bencede Julia nın yemeklerini pişiripte yememek imkansız ötesi bişey herbiri birbirinden enfes :) off hakikaten insan anlatırken acıkmaya başlıyo :D Aslında çok süper olur "project" :D günü günü ne pişirmek ve yazmak paşlaşmak... bence bunu yapmalıyız :D

    YanıtlaSil
  10. ben ne yazmışım öle :D hatırlamaymıyım demek istemişim galiba :D

    YanıtlaSil
  11. Evet bence de harika olurdu bir project:D insan bir şeyler yaratınca kendini daha iyi hissediyor,misal az önce bir dönem hazırlık okumam gerektiğini öğrendim ve gerçekten çok moralim bozuldu,ancak hiç istemememe rağmen oturup yeni bir yazı yazdım iki gün önce gittiğim film hakkında,şimdi kendimi daha iyi hissediyorum:) Ama yemek pişirmek insana daha da büyük bir haz veriyor sanırım,bir kere fiziksel olarak yoruyor insanı ve yemek pişirirken bir süre sonra kötü şeyleri düşünmemeye başlıyorsun,zihnin boşalıyor,derken yorgun argın az önce yapmış olduğun enfes yemeğe bakıyorsun,istemeden eline bir çatal alıyorsun.. Ağzına attığın ilk lokma sana direk "işte bu herşeye değer" hissi veriyor.karnını doyuruyorsun,kendini daha sıcak ve mutlu hissediyorsun,hala deli gibi yorgun olmana rağmen artık tatlı bir yorgunluk bu..hayatında kötü giden herşeye rağmen güzel bir yemek yapmaya uğraşıp,ortaya güzel bir şey çıkardığın için dağları aşmış gibi muzaffer hissediyorsun kendini..yemek yapmayı bu yüzden de çok seviyorum işte,ve kötü yemek yemeyi bu yüzden tamamen reddediyorum!:)

    YanıtlaSil
  12. Evet kesinlikle katılıyorum yemek yapmak harika bi duygu:D bi hayalim var ve gerçekleştirmeyi çok istiyorum. Bi cafe açmak ve içerisinde sunulan bütün herşeyi ben pişirmke istiyorum (en azından ilk başlarda) En çok da pasta kurabiye hamur işi şeyler... içerisi böle pembeli morlu olsun.. cafeye gelenlerin içi ısınsın.. cafemdeki kitaplık raflarından istedikleri kitabı alıp ikram ettiğim çayları yudumlarken okusunlar istiyorum :D daha vs vs vs... bunu çok istiyorum..
    Bu arada canını hiç sıkma hazırlık konusunda.. engellere takılma sen hayalin yolunda ilerliyorsan gerisini boşver :D en moralin bozuk olduğu zamanlarda aklına en hoş anını getir.. sil at kötü hislerii :D :D

    YanıtlaSil
  13. Ya benim de öyle bir hayalim var,ara sıra bir restaurantım olsun istiyorum bende,ancak en uçuk anlarımda sanırım ortaya çıkıyor bu isteğim..:)Ama senin hayalin çok daha hoşmuş,inşallah bu hayalin gerçek olur da bende müdavimlerinden olurum cafenin,hatta arada dizüstü bilgisayarımla gelip bir köşede "yeni romanımı" yazarım:D:D bu hayallerin sonu gelmez ki!:D

    YanıtlaSil
  14. iş te bu...süperrr :))) müdavimleri çok severim ve zaten herkes gelsin bişey okusun böle aile ortamı gibi olsun istiyorum ama çok ii plan yapıp doğru anda açmam lazım :))

    YanıtlaSil
  15. yazınızı çok beğendim.ve kitabı bulduğunuza çok sevindim :) keşke bu blogdan daha önce haberim olsaydı.çok değer verdiğim ve aşçılık okumak isteyip de uygun olmayan şartlardan okuymayan birine bu kitabı hediye etmek istiyorum.kitabı nerden bulduğunuzu ve nasıl bulduğunuzun detaylarını bana yazabilir misiniz?
    filmi izlerken gözlerindeki heycanı gördüm,julia child i her mutfakta görüşünde.ve tabiki ben de artık yemek "yapabilirim" diye düşünüyorum o filmi izledikten sonra,ki yemek yapmaya korkuyorum :( mail adresim ozzge.zorlu@gmail.com.gerçekten benim için çok önemli.eminim ki kitapları elinde verdiğim anda" gözlerinde yine o coşkuyu göreceğim" ve "bulmuşsun,bulmuşsun özge" dediğini bir daha hiç unutmayacağım aynı sizin "buldum,buldum onur ,vallahi buldum,hem de 2 vol. birden" dediğiniz gibi...
    şimdiden teşekkür ederim :)
    sevgiler
    özge ..

    YanıtlaSil
  16. Özgecim öncelikle 3 gün geç cevap verdiğim için çok özür dilerim, bu aralar bloguma zaman ayırmaya fırsat bulamıyorum, malum sınavlar vs. O kadar içten bir yorum yazmışsın ki, kendi kitaplarımı sana hediye etmek istedim:) Tabii ki detayları paylaşırım seninle,mail atıyorum şimdi hemen:) Şunu da eklemek isterim ki, arkadaşın senin kadar düşünceli birine sahip olduğu için çok şanslı:)

    YanıtlaSil
  17. Siteniz çok güzel ve faydalı..

    lezzetli yemek tarifleri için linke tıklayabilirsiniz.

    ******Lezzetli Yemek Tarifleri*******

    YanıtlaSil
  18. Siteniz çok güzel ve faydalı..

    lezzetli yemek tarifleri için linke tıklayabilirsiniz.

    ******Lezzetli Yemek Tarifleri*******

    YanıtlaSil
  19. nolur banada kıtabı nerdn aldgnı sole 3685.kere ızlıorum fılmı bılmadan kıtabı bulmam sart=)

    YanıtlaSil
  20. elifcan.91@gmail.com bklıorm

    YanıtlaSil
  21. Merhaba ben Meryem.Filmi biraz önce izledim ve çok beğendim.Kitabı araştırırken bloğunuza rastladım.Ben Osmaniye'de oturuyorum.3 ay sonra düğünüm var ve nişanlım et yemeklerini çok seviyor.Ona evlendikten sonra çok lezzetli yemekler yapmak istiyorum.Kitabı bulmam konusunda bana yardımcı olur musunuz.Şimdiden teşekkür ederim.mail adresim : meryemdkmn@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. öncelikle merhaba , blogdan da anlayabildiğimüzere buradaki herkez yemek yapmayı çok seviyor tabiki bende . uzun süreden beribu kitabı arıyorum , istanbul dışında yaşamamda işimni oldukça zorlaştırıyor. ben kitabın ücretini öğrenebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  23. merhaba ben sena filmi iki yıl önce izledim ve çok beğendim şimdi bende o kitabı bulmaya çalışıyorum. Ecem senden rica etsem bana kitabı nereden aldığını ayrıntılı bir şekilde adresi ve fiyatını yazarsan çok sevinirim umarım yazarsın bu arada senanurtavsan@hotmail.com mail gönderirsen çok iyi olur. şimdiden teşekür ederim

    YanıtlaSil
  24. merhabalar.. ben bu filmi sanıyorum 10 kere izlemişimdir ve bu kitabı bulmak istiyorum.. lütfen bana yardımcı olur musunuz.. ankarada yasıyorum ve nereden alabilirim bilmiyorum.. fiyatı ne kadar bilemiyorum.. mailim bestebilgin@hotmail.com lütfen...

    YanıtlaSil
  25. Slm ece hanım ben kitapları bulmuş olmanıza cok sevindim ve sizden de bana bir konuda yardimci olmanızı isteyecem umarim bu teklifimi geri cevirmezsiniz . Bu arada ben kadir heyecandan size adimi söyleyemedim 😁 şey tam anlayamadım bu kitap türkçeye geçirilmiş mi ? Eğer cevirilmisse nasil temin edebilirim size ücretini havale etsem bana herhangibir uygun aninizda bana alıp gönderirseniz beni ve kız arkadasimi cok mutlu dersiniz size mail ve telefonumu yazıyorum simdiden herşey için cok sağolun kadir.47@hotmail.com 0543 281 33
    09

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Ece, benim için çok değerli olan bir arkadaşımın ablası Beşiktaşta küçük bir kafe/restorant açtı. Julia Child'ıda çok sever hediye olarak ona Mastering The Art Of French Cooking'i almak istiyorum. Yardımcı olabilir misin acaba? Mail adresim: yigitozbagriacik@hotmail.com

    YanıtlaSil
  27. Merhaba yorumları okuduğumda benim gibi düşünen bir cok kişiye yardımcı olduğunu gördüm. Bende bu film i izledim ve Google da Nasıl bulabilirim bu kitabı derken sana rastladım. Gerçekten cok samimi ve içten buldum yazıklarını ve okuduğum yorumlarda bunu destekledi. 2010 da yazmış olman bana cevap verme ihtimalini düşürdüğünden üzüldüm sadece umarım yorumumu gorur ve bana cevap yazarsın aleyna-89@hotmail.com

    YanıtlaSil