9 Ekim 2010 Cumartesi

"Happy Birthday John Lennon! / İyi ki Doğdun John Lennon!" III


John Lennon'ın ani ölümü tüm dünyayı sarstı. Hayranları günlerce New York'taki evinin kapısında kamp kurup orayı bir anıta dönüştürerek yas tuttular.Dökülen gözyaşlarının haddi hesabı yoktu, tüm dünyada John öldü diye intihar edenler bile oldu. Ailesi, arkadaşları, yakınları,tanıdıkları,hayranları,herkes kahroldu. Kendini John Lennon sandığı iddia edilen psikopat Chapman'a lanetler edildi,onun idam edilmesi için gösteriler düzenlendi. Herkes şok oldu,böyle bir durumu kavrayamayacak kadar küçükler bile.
Ve John Winston Lennon, geride bir eş,iki oğul, arkadaşlar, sayısız şarkı ve beste,ve sonsuz sevgi bırakıp bu dünyadan çok genç bir yaşta, 40 yaşında göçtü. Onun dünyada bıraktığı iz, ölümünden 30 yıl sonra bile hala çok belirgin bir biçimde yaşıyor.Biz, onun ölümünden sonra doğanların bile hayatlarını etkiliyor,bizlere sevgiyi ve barışı öğretiyor. Onun kadar harika, yetenekli,cesur,sözünü sakınmayan bir adam daha bu dünyaya gelmiş midir bilinmez. O bir dahiydi, ve dehası, bu dünyayı ve insanlarını değiştirmesini,gelen her yeni nesili etkilemesini sağladı.
Bugün 9 Ekim 2010, John yaşasaydı bugün 70 yaşında olacaktı.Onun 30 yıl daha hayatta kaldığını düşünmek,onun varlığının dünyayı daha nasıl değiştirebileceğini düşünmeye de itiyor insanı. Yaramaz bir çocuktan, ukala, kıvrak zekalı ve yetenekli bir gence, dünyadaki her genç kızın rüyası olan genç bir adamdan, olgun ve dahi bir adama, kendi isteklerinden ve doğrularından taviz vermeyerek,kendini sevgiye ve barışa adamış bir efsaneye dönüştü John Lennon. Şu an bile,izlediğim her filmde, okuduğum her kitapta,dinlediğim müziklerde, etrafıma şöyle bir baktığımda bile, onun etkisinin olmadığı herhangi birşey göremiyorum.
Onun varlığını hissediyorum diyemem,ancak bulunduğu yerden izlerken,dünyanın gidişatından hiç hoşlanmadığını düşünüyorum. O tek başınaydı,yanında dostları olsa da,hep kendi başına birşeyler anlatmaya,kendince doğru olanları söylemeye çalıştı. Söyledikleri önemli şeylerdi, dünyayı değiştirebilecek şeyler. Tamamen olmasa da bir parça değiştirdi,insanları daha duyarlı, daha bilinçli hale getirdi. Yaptığı bunca şeyi, bu kadar kısa bir ömre sığdırdıysa, 30 sene daha yaşasaydı,neler yapardı hayal bile edemiyorum.
Seni seviyoruz John, ve daima seveceğiz. Doğumgünün kutlu olsun.


"A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality."

"You may say I'm a dreamer,but I'm not the only one.I hope some day you'll join us, and the world will be as one."


Dip Not: Bu üç yazıyı da yazarken,sadece tarihler için kaynaklara baktım,bunun dışında kaynak kullanmadan hepsini hatırladığım haliyle yazdım,eğer hata yaptığım yerler varsa sizlerden özür dilerim.

1 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı. Blogunuzu çok beğendim. Benim blogumda da Sami Hoşgören isimli bir misafir yazarım var:) O vesileyle ulaştım sitenize. Kardeş bloga selamlar.

    Tolga AL

    www.fotobulanık.com

    YanıtlaSil